Vážení rodiče, zákonní zástupci, žáci, veřejnosti.
Přehled zapojenosti školy do projektové činnosti ve zlepšování kvality vzdělávání:
2024-2025:
PREVENCE DIGITÁLNÍ PROPASTI
DIGITALIZUJEME ŠKOLU REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY - KOMPONENTA 3.1
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky:
- k dosažení cíle č. 173 zakoupením IT zařízení do školního fondu mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky (prevence digitální propasti).
2022-2023:
Název programu: Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy
Škola poskytuje doučování žáků v rámci programu Národního plánu obnovy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ POMŮCKY
DIGITALIZUJEME ŠKOLU REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY - KOMPONENTA 2.1
Škola realizuje nákup 3D tiskáren, robotických stavebnic a dalších pomůcek pro zkvalitnění informatického myšlení u žáků. Jedná se o robotické stavebnice, robotické sady, 3D skener, 3D tiskárny včetně příslušenství, které se využívají ve výuce.
PREVENCE DIGITÁLNÍ PROPASTI
DIGITALIZUJEME ŠKOLU REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY - KOMPONENTA 3.1
V rámci komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace investice přispívá na vybavení žáků digitálními technologiemi pro rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí a na prevenci digitální propasti. Škola zakoupila 11 notebooků pro znevýhodněné žáky. Tyto notebooky jsou těmto žákům k dispozici pro domácí přípravu.
Starší:
1. E – GROW - Elektronizace vzdělávání, včetně tvorby a následné implementace nových výukových materiálů v základních školách na území města Havířov. Smyslem projektu je vytvořit sady výukových materiálů, které budou využívat vyučující havířovských škol a zároveň zlepšit vybavení školy odpovídající technikou. Škola zpracovává výukové materiály v předmětech výpočetní technika, dějepis a zeměpis, získá vybavení do nové interaktivní učebny - PC a interaktivní tabuli.
Projekt je ukončen, materiály a vybavení škola využívá pro výuku.
2. Počítač – součást moderní výuky. Projekt zaměřený na vybavení školy multimediální technikou – do každé kmenové učebny bude pořízeno PC v integrovaném učitelském pracovišti a dataprojektor. Obě stávající učebny výpočetní techniky budou modernizovány (nová PC, dataprojektor, interaktivní tabule).
Projekt je ukončen, materiály a vybavení škola využívá pro výuku.
3. EU peníze školám. V květnu vyhlášený projekt MŠMT nabízí další zkvalitnění výuky formou individualizace nebo inovace výuky s finanční podporou na materiální vybavení školy.
Projekt je ukončen, materiály a vybavení škola využívá.
4. Oranžová učebna. Modernizace stávající a nevyhovující učebny chemie. Podaná žádost do Nadace ČEZ.
Projekt neschválen.
5. Monitoring vod, ovzduší a černých skládek v částech města Havířov Podlesí a Bludovice. Interaktivní výuka přírodopisu s využitím moderní měřící techniky.
Projekt je ukončen, materiály a vybavení škola využívá pro výuku.
6. NADAČNÍ PŘÍSPĚVEK ČEZ pod názvem "S ÚSMĚVEM LADNĚ A KRÁSNĚ" byl podán v listopadu 2011, schválen v dubnu 2012 a úspěšně dokončen v prosinci 2012.
7. „Přírodní vědy – moderně a zajímavě“ výzva č. 30 Modernizace výuky na základních školách – ROP Moravskoslezsko. Projekt realizován a dokončen v červnu 2015.
8. Světlušky v Anglii – výzva MŠMT č. 56 - zahraniční jazykově – vzdělávací pobyt ve Velké Británii. (projekt realizován a ukončen)
9. Technické vzdělávání – výzva MŠMT č. 57 – Rozvoj technických dovedností žáků na druhém stupni základní školy, vybavení školních dílen a Rozvoj profesních dovedností učitelů pro výuku zaměřenou na zlepšování technických dovedností žáků základní školy. (projekt realizován a ukončen)
10. Škola pro všechny – výzva MŠMT pro podporu škol formou projektů zjednodušeného vykazování – zajištění speciálního pedagoga, další vzdělávání pedagogických pracovníků, doučování žáků ohrožených školním neúspěchem, čtenářský klub, klub zábavné logiky a deskových her. (projekt v současné době realizován - viz příloha)
Všechny projekty výraznou měrou pomáhají žákům i vyučujícím v dalším vzdělávacím procesu, zlepšuje se materiální vybavení školy, pracuje se s novými didaktickými metodami, výuka je názornější a přitažlivější pro žáky i vyučující.
V Havířově 1. 12. 2016
Mgr. Jiří Kotaška